Dag 8 Diamond Head, Honolulu

3 november 2018 - Kahuku, Hawaii, Verenigde Staten

Dat was weer even afzien.

Vandaag de laatste dag hier in Honolulu, Waikiki Beach. Om 05:15 uur opgestaan, soms vraag je je wel eens af of dit echt wel VAKANTIE heet. Maar goed, het is voor een goed doel. We nemen om 07:10 uur bus 23 die ons naar de  KCC Saturday Farmers' market, de grootste in Honolulu brengt. Deze gaat om 07:30 uur open maar als wij aankomen om 07:45 uur kun je al over de hoofden lopen. Het ziet er zwart, lees geel, van de chinezen die hier in mega rijen staan te wachten voor b.v. een gebakken tomaat. Het is een leuke markt om overheen te lopen, wij kopen 4 tomaten bij een kraampje waar de tomaten meters keurig naast elkaar uitgestald liggen. Je moet zelf je tomaten kiezen en op de weegschaal leggen. Nog nooit zo iets gezien, geweldig.

Na een half uur houden wij het voor gezien en lopen richting Diamond Head (Le'ahi). De Hawaïaanse naam Le'ahi komt waarschijnlijk van lae (schiereiland) en ahi (tonijn), wegens de vorm van de berg die op de rugvin van een tonijn lijkt. De markt ligt er tegenover dus in no time zijn we al aan het klimmen. Bij de entree moet je $1,- betalen en dan begint het echte werk. Via hellende paden, trappen (175 treden) en een tunnel bereik je al hijgend in 35 minuten de top van Diamond Head (232 meter), een vulkaan die niet meer werkt. De inspannende wandeling, wat nogal zacht uitgedrukt is, wordt beloond met een weids uitzicht en natuurlijk Waikiki. We maken foto's van alle kanten en een Selfie..... We kunnen zelfs ons hotel vanaf hier zien. Ook de afdaling is een uitdaging. Het heeft vannacht wat geregend dus hier en daar is het glad. Eenmaal beneden trakteren wij onszelf op een Pinapple Smoothie. We besluiten terug te lopen naar ons appartement. Ach dat uurtje extra kan er ook nog wel bij en het is tenslotte...... down hill.

De hele dag zat het mij al niet lekker dat wij gisteren na de Pearl Harbor toer twee uur vroeger klaar waren dan ik had geboekt. Ook wist ik zeker dat ik de UUS Missouri mee geboekt had, nou daar zijn wij dus niet op geweest. Ik heb het opgezocht en wat blijkt, ze hadden ons op de verkeerde toer gezet. Dit was de korte toer voor mensen met weing tijd. Dat scheelde gewoon $120,- Ik heb een mail gestuurd en binnen twee uur hadden we al antwoordt dat het inerdaad fout was en dat we dat geld terug krijgen. Prima geregeld alleen wel jammer dat we niet op de USS Missouri zijn geweest. Dat hebben wij weer.

Er staat nog één ding op ons lijstje nu we hier toch zijn. Wij, als trouwe kijkers van Hawaii Five-O willen het gebouw zien waar de serie zich afspeelt. We nemen bus 42 en na een klein half uurtje zijn we er. Op tv lijkt het veel groter dan wij hier aantreffen maar wel heel herkenbaar met koning Kamehameha voor de deur. Ertegenover staat het Lolanipaleis, het enige koninklijk paleis van de Verenigde Staten. Verder is er hier niet zo veel in deze wijk en we gaan met de Express bus weer terug.

Het is ondertussen al drie geweest dus tijd om een uurtje op het strand te vertoeven. De Pacific Ocean is heerlijk warm en met die leuke golven is het goed uit te houden. Nog een laatste wasje voor we de koffers weer gaan inpakken. We maken nog een wandeling over de boulevard in het donker. Er branden overal fakkels, zo leuk om te zien. Als we terug lopen twijfelen wat we moeten eten , echt honger hebben we niet. Oke, dat komt door die zak chips van vamiddag. Be besluiten een hamburger te halen bij Denny's. Dat is in Amerika ook een hamurger keten. NOOIT MEER!!!! We hebben nog nooit zo iets smerigs gegeten. In de zaak rook het al naar oud vet maar zo smaakte het ook. de rest van de avond blijven we op het balkon, genieten van de zee en alles wat daar omheen gebeurd als er een Mega grote kakkerlak op het plafond verschijnt. We hebben al wat van die beesten voorbij zien komen in al onze vakanties maar deze wint het wel. Brrrrrrr. Morgen de auto halen en gaan we verder.

1. Jos:
    4 november 2018
    Ook tijdens de vakantie kom je voor verrassingen te staan 😀
  2. Richard.:
    4 november 2018
    Goed dat er iets dwars zat en het wordt geregeld. Voor de rest gewoon genieten:-)
  3. Monika Geutjes:
    5 november 2018
    Wat een mooie ervaring weer op jullie reis!!Blijf genieten met en van elkaar!😘😘😘
  4. Jeanette:
    24 december 2018
    Grappig die tomaten zo mooi opgesteld in rijen. Hebben ze nog gesmaakt ook? Jammer van het gemiste stukje toer maar wel netjes dat ze toegeven dat het een fout in geweest.