Dag 2 Toronto-Vancouver 08-08-2012.

8 augustus 2012 - Vancouver, Canada

Hallo allemaal, vanmorgen om 7 uur vertrokken vanuit Toronto met Air Canada naar Vancouver, een vliegtijd van 4 uur en 45 minuten en dan ga je ook nog eens drie uur in tijd achteruit. In Vancouver lopen ze 9 uur achter met Nederland.
Aan boord van Air Canada krijg je alleen wat drinken en de rest noet je kopen en die prijzen zijn behoorlijk, we zagen passagiers grote bekers koffie en complete bakken met salade mee aan boord nemen en we begrijpen nu waarom.
Om 9 uur vanmorgen (6 uur ´s avonds in Nederland) zijn we geland in Vancouver en binnen een uur hadden we de bagage en de auto opgehaald, lekker vlot dus.
We zijn gelijk naar het Comfort Inn gereden en ondanks dat het pas half 11 was, kregen we gelijk een kamer die toevallig vrij was.
Auto op de parkeerplaats en de koffers naar boven en toen zijn we gelijk lopend de stad in gegaan.....het was bewolkt met een graad of 20 en naarmate de dag vorderde werd het telkens lekkerder.
We hebben vandaag de stoomklok gezien, Stanleypark doorkruist waar een hele groep totempalen staat en door downtown geslenterd.
De haven is leuk om te zien.....vertrekkende en aankomende watervliegtuigen met op de achtergrond de skyline van Vancouver, mooi !
We hebben gelunched bij het bekende restaurant ´spaghetti-factory´ en dat was prima maar ook erg veel dus we hebben zonet een punt pizza gehaald en hoeven vandaag verder geen eten meer.
Misschien maar goed ook want de prijzen liegen er hier niet om.....pakje ham van 150 gram kost 5 dollar (dus ongeveer 5 euro), een blikje bier kost 3,25...we hadden ook nog een pakje kaas in onze handen en die hebben we maar snel teruggelegd.
We gaan vanaf vrijdag toch de stad uit en wellicht scheelt dat.
We gaan zo nog proberen wat foto´s erop te zetten alleen de wifi is hier niet zo sterk. Als het te lang duurt proberen we het morgen. Het is hier nu net 8 uur geweest maar de negen gaan wij niet zien.

Tot later,
Frank, An en Wes.

PS, Wij hebben vandaag ons eerste wildlife gespot. Een groepje wilde ganzen ( niet allemaal te gelijk lachen ) en een zwarte eekhoorn in het park. Ik heb er een foto van gemaakt maar het zou net zo goed een klein hondje kunnen zijn.

1. Rob:
    Goedemorgen!

Lekker geslapen in de Comfort Inn? In Downtown? Hoe kunnen jullie uit zoveel hotels precies hetzelfde hotel kiezen als waar wij 4 jaar geleden hebben geslapen!!

Wil je al snel wild zien, dan zou ik adviseren om naar Groose Mountain te gaan in Vancouver. Daar hebben wij 2 beren en 3 wolven gezien. En ze hebben er ook roofvogels.
    Het ligt aan dezelfde weg als de Capilano Suspensionbridge waarvan ik begreep dat jullie daar ook naar toe zouden gaan.

O ja, wij vonden de Spagetti factory ook leuk om te eten!

We wachten het volgende verhaal met plezier af.

Groeten en veel plezier,
    Sandra en Rob
  2. Rosemarie:
    Goedemorgen alle drie,

Anita het is ontzettend leuk om jullie blog te lezen! Ik ben als het ware ook een beetje daar. Ik ben benieuwd hoe de reis verder gaat? In ieder geval heel veel plezier en ik ben al weer benieuwd naar de volgende blog!!

Groetjes,
    Rosemarie
  3. Sonja:
    9 augustus 2012
    Hoi An,Frank en Wesley,wat is dit leuk zeg,jullie lekker te volgen,lijkt me ook leuk voor jullie om dit te doen,ik hoop dat er nog veel foto's komen,ik ben benieuwd.
    Groetjes Sonja
  4. Jan:
    9 augustus 2012
    Goedemorgen, middag, of avond daar?

Het is leuk om het verslag te lezen. Het lijkt mij een ontzettend mooi land en ik denk dat jullie nog voor veel verrassingen komen te staan. Gaat zo door en wellicht zit er een nieuwe baan als auteur voor je in.
    Geniet maar lekker en niet aan Holland denken.
    Wacht met hernieuwde interesse je nieuwe blog af

De groeten aan Wes en Frank. ( en natuurlijk ook jezelf)

Gr. Jan
  5. Fia:
    9 augustus 2012
    Hallo met z,n drieën. Leuk hoor die verhalen, hou ik wel van. Je weet nooit wat je tegen komt en dat is het verrassende van zo,n reis. Mochten jullie tijdens de wildlife-ontmoeting de auto wel uit?! Ik wacht het volgende verhaal af. Groet uit de polder, moeders en oma.
  6. Martine:
    9 augustus 2012
    Nou, dat klinkt al helemaal leuk! Wat een bedragen zeg! En dat voor al die "gewone" producten, niet normaal!
    Nog heel veel plezier verder, wel leuk dat we mee kunnen genieten hoor!
    X, Martine & Bas
  7. Floris & Paulien:
    Hoi Anita, Frank & Wesley,
    Heerlijk we hebben echt het vakantiegevoel als we jullie blog lezen!
    Zijn de producten daar van goud; of is het de enige winkel in Vancouver? Dan moeten de brandstof en de ziektekosten daar wel voordelig zijn, want daar worden we hier zwaar mee getild!
    Voor wat betreft de O.S.:
    Gisteren heeft Gerco Schreuder verrassend zilver gehaald bij de springruiters na een spannende barrage om zilver met een Ier.
    Martina loopt vanavond de finale 200 meter waar hij als 3e voor is geplaatst.
    Hockeydames met hangen en wurgen ( na shoot out) naar finale, dus dat wordt goud of zilver.
    Beachvolleyballers spelen vanavond om brons.
    Hockey heren spelen vandaag 1/2 finale,
    zeilen maken we nog kans op brons in de 470 klasse.
    Vanmiddag maken we nog goede kans op plakken bij de dressuur op muziek.

Veel plezier verder vandaag; en geniet ervan!
  8. Dries van Wijngaarden:
    Hallo familie.
    Als je alle reacties leest dan is het moeliijk nog iets er aan toe te voegen. Maar.....ik weet wat.! Een vraag voor de mannen. Voor het vetrek vertelde Frank, dat jullie gingen vliegen met een 777 en gelukkig niet met een Airbus-plastica. Wat het ook zijn mag? Mijn vraag: "Hoe was het om met zo'n super vliegtuig te vliegen."? Wat de prijzen betreft is het misschien interessant om eens aan een Canadees te vragen hoe de verhoudingen liggen tussen inkomen en de prijzen. Ik ben benieuwd? Veel plezier verder.
  9. Floris & Paulien:
    Hoi vakantiegangers,
    Hier de 3e olympische update.
    #Bij de dresuur kuur op muziek heeft Adelinde Cornelissen zilver gekregen, waar het goud had moeten zijn; ze reed een betere kuur als de winares; een Engelse; do I need to say more?
    De coach Sjef Janssen zei op de vraag wat je moet doen om hier goud te winnen; dan moet je de jury doodschieten!
    Hoe dan ook zilver is ook mooi maar knap lullig als het goud had moeten zijn.
    #De beachvolleyballers zijn na een matige wedstrijd als 4e geeindigd; dus geen plak voor Schuil/Nummerdor.
    #2 NL BMX fietsers staan in de 1/2 finale; die morgen worden gehouden; ze maken zeker kans.
    #Churandy Martina heeft op de 200 meter een 5e plaats gehaald met 19.32 hij verkrampte in de laatste 60 meter.
    #Tip voor Sjef Janssen hoe je Engelsen wel kan verslaan: doe aan spelregelsport als mannen Hockey, maak vervolgens 9 (ja Negen!!!!) doelpunten en dan sta je na een zinderende wedstrijd met een 9-2 overwinning op Engeland in de olympische finale tegen Duitsland. in 1 woord Fantastisch!... Ik denk niet dat er nog mooiere berichten komen vanuit Londen; maar als er weer nieuws is dan meld ik me weer. ( O, ja, er is wel 1 hockeyer door een brit het tournooi uitgebeukt met een sleutelbeenbreuk. Kees Vermeulen is de Sjaak) Groetjes Floris