Dag 3 & 4

3 maart 2013 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Dia oftewel goedemorgen.

Ik zal na dit verslag proberen foto´s te plaatsen want na mijn eerste verslag kwam ik er achter dat het fototoestel niet op de goede instelling stond, Hij is van Dane dus hebben we hem gefacetimed en zo kon hij al meekijkend de instelling aanpassen.
Lang leve internet.

Dag 3 hebben wij inderdaad al luierend doorgebracht. In de ochtend brood gehaald bij bakkerij de Zon. Tien minuten met de auto maar dan heb je wel het lekkerste brood van het eiland. Op de terugweg nog wat boodschappen gedaan bij Albert Heijn. Ja jullie lezen het goed. Appie zit hier op loopafstand vandaan en het is net als thuis.Sommige artikelen zijn iets duurder en andere hetzelfde.
Na een vorstelijk ontbijt op onze patio zijn we richting strand gelopen. Heerlijk onder een palmboom zodat we niet meteen als tomaten hoeven rond te lopen.
Rond 3 uur terug naar de villa waar we verder gingen met uitrusten. Best vermoeiend zo´n vakantie. HHI. Nee serieus hoe lui kan een mens zijn?
S´avonds thuis kip met sla gegeten en ja dan moet er weer uitgerust worden.
Slapen doe je hier prima. Heerlijke bedden en airco.Dus.........

Dag 4 begon uitgerust. Vandaag hadden wij de struisvogelfarm op het programma staan. Eerst even heerlijk een ei gebakken want van al die aktiviteiten die wij hier ontplooien krijg je honger. Afwassen hoeven we ook al niet want wij hebben de beschikking over een vaatwasser.
Het is geen dagvullend programma maar wel ontzettend leuk om te doen. Je gaat met een soort safari Jeep een rondje maken over die farm waarbij de chauffeur het nodige vertelt. Vervolgens mag je een paar jonge struisvogels voeren. Je krijgt een wasteil met brokken in je hand en met je rug naar dat beest toe mag je ham voeren. Geweldig!
In de middag, je raadt het al, moest er weer geluierd worden. Bikini aan en naar het zwembad. Het zwembad is niet groot maar omdat iedereen op het strand ligt is het er heerlijk rustig. Perfect voor een siesta.
Na een verfrissende douche zijn we gaan eten bij de Kleine Wereld. Dit restaurant is 5 minuten rijden en ligt aan het Spaanse water. Wij hebben op de vlonder gezeten met uitzicht op het water. Zeker een aanrader.
Eenmaal thuis heeft Frank ons nog even verwend met een Irish koffie. Ken je dat gevoel van die god in Frankrijk, nou wij wel hoor.
Weer een heerlijke nacht gehad, behalve Selina die heeft op de bank geslapen. Jan kan s´nachts de nodige decibelen door de villa heen sturen. Een F16 zou er jaloers op zijn. Ik kan er ook wat van maar schijn hier rustig te zijn. Misschien is emigreren de oplossing.

Ten slotte wil ik jullie nog een zielig verhaaltje vertellen. Toen wij heen reden naar de struisvogelfarm kwamen wij bij ons om de hoek een grote leguaan tegen. Deze lag heerlijk op te warmen op de stoep. Het was nog rustig op de weg dus uitgestapt om een foto te maken en toen wij weer naar huis reden was hij zo plat als een dubbeltje. Dat is best bizar als je hem nog springlevend op de foto hebt staan.
Zo gaat dat hier natuurlijk dagelijks maar toch.

Vandaag zullen wij ons wederom weer niet te druk maken want tenslotte heet dit niet voor niets vakantie. Ik denk dat jullie aan het eind hiervan en na het lezen van onze inspannende dagen ook toe zijn aan vakantie.
Bedankt voor jullie reactie en tot het volgende verslag.

De survivors.

1. Amy:
    3 maart 2013
    Lekker genieten en luieren!! Dikke kus
  2. Sonja:
    3 maart 2013
    Nou klinkt goed zeg,geniet ervan.groetjes sonja
  3. Martine:
    Wij zeggen hallo!
    Klinkt niet heel verkeerd.....eten, siësta aan het zwembad, eten...lekker hoor!
    Maarre geen struisvogel-biefstuk mee gekregen van de farm......?? Errug jammie.....hmmm!
    Geniet maar lekker door, wij genieten wel stiekem mee dan...
    X, Aalsmeer
  4. Floris & Paulien:
    4 maart 2013
    Klinkt allemaal erg relaxed! Precies zoals vakantie bedoeld is!
    Geniet ervan, en we wachten weer vol verwachting op het volgende verslag. Groetjes en liefs Floris & Paulien
  5. Loes Baarn:
    4 maart 2013
    Geweldig,Heel veel plezier ,ik herken dat gevoel.
    Wel een grote Leguaan,die mag je niet over het hoofd zien,jammer dat ie zo aan zijn eind is gekomen.
    hartelijke groeten Loes.
  6. Yvonne Soolsma:
    4 maart 2013
    Wat leuk die struisvogelfarm. Als je daar je uitje breekt voor een omeletje dan kan de hele familie er van meeeten.
    Je kan merken dat we hier in Nederland gewoon te snel leven, even een stapje rustiger lopen, een zonnetje erbij en het leven lacht je toe. Geniet maar lekker.
  7. Fia:
    4 maart 2013
    Ga vooral door met leven zoals god in Frankrijk,daar gingen jullie toch voor? Heel veel zonnige vlonderuurtjes nog en.........Frank, wat zit je haar leuk!
  8. Wesley:
    5 maart 2013
    Hè ma, gefeliciteerd! Vòòr je het weet ben je 50!

Doe maar rustig aan, en hou je die ouwe een beetje actief?

Hier gaat alles goed, vandaag zijn wij nog even uit eten geweest in VV.

Groet.
  9. Floris & Paulien:
    5 maart 2013
    Lang zal ze leven, Lang zal ze leven.....
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Geniet ervan!
    Hele fijne dag(en) op het tropische Curacao.
    Groetjes en liefs van Floris en Paulien
  10. Monika:
    hallo lieverds
    anita van harte gefeliceteerd met je verjonging:)).
    en ja lekker genieten daar en bovenal uitrusten voor de komende maanden met mij...hihihihi
    als jullie terug zijn doen we wel een bakkie.dikke kus van ons hier.xxxjohn en moon en ria