Hello Guernsey

16 juni 2017 - Guernsey, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Allles staat weer klaar om in de auto gezet te worden voordat we ons laatste ontbijt hier in het Apollo Hotel gaan nuttigen. We hebben een vaste tafel en het personeel weet precies wie koffie, thee of water drinkt. Voor we uitchecken gaan we eerst even langs de Cleveland Clinic omdat Paulien nog steeds last heeft van een blaasontsteking. Plasje nagekeken, kuurtje gekregen en ze kan er weer tegenaan. Na het uitchecken laten we de auto nog even staan en doen nog één keer een rondje St. Helier. Eerst over de vismarkt daarna nog door de overdekte martkthal en tenslotte lopen we door naar de kade om Elizabeth Castle bij vloed  te zien. Echt, dat water is zo indrukwekkend als je je bedenkt dat je er gisteren nog heen kon lopen en nu zie je alleen maar water. Het is stralend weer, ideaal om de overtocht naar Guernsey te maken met de boot. Als we nog een kop koffie nemen bedenk ik mij ineens dat we net wel leuk hebben gepind maar dat het Jersey ponden zijn. Oh oh, als dat maar goed gaat. Je moet weten dat Jersey en Guernsey net zoiets is als Nederland en Duitsland tijdens een voetbaltoernooi alleen schijnt dit al te dateren vanuit de oorlog. Bij navraag denkt iedereen hier dat dat wel kan/mag.

Om kwart voor drie vertrekt onze boot en ondanks het mooie weer schommelen we toch aardig. Tijd voor een biertje en gelukkig zitten we niet ver van de bar (je krijgt nml. stoelen toegewezen). Ik zie mensen lachen als ik ze stuk voor stuk wegbreng en erbij loop alsof ik dronken ben. Het bier klotst over de rand en ik heb moeite om recht te lopen. Het is een uurtje varen en voor je het weet meren we aan in Saint Peter Port. Vanaf hier zijn we met 5 minuten bij ons appartement bij The Albany Apartments. Tijdens dit kleine stukje rijden krijgen we de indruk dat het een compleet ander eiland is. Heuvelachtiger en strakker qua structuur.

Ons appartement ligt op de begane grond en heeft twee slaapkamers, een grote keuken en een aparte douche en toilet. We kijken uit op de binnentuin met zwembad(je). Dit is ons huisje voor de aankomende 6 nachten. Als we alles uitgeladen hebben lopen we naar de supermarkt, die achteraf wel erg ver weg is en nemen een taxi terug. Gelukkig konden we zowel de boodschappen als de taxi met Jersey ponden betalen dus dat zit wel snor. Bij thuiskomst is de zon weg en net te koud om buiten te eten maar zo handig als we zijn slaan we de openslaande deuren open, zetten we een klein tafeltje met vuilniszak erop buiten neer en kunnen we toch nog plaatgrillen terwijl wij op de bank zitten. Ach en je snapt de het al, de rest van de avond doen we niets meer dan de krant lezen en uitzoeken wat we morgen kunnen doen. Wordt vervolgd!

1. Monika Geutjes:
    17 juni 2017
    Geweldig verhaal van jullie en prachtige foto's!!Hopelijk hebben jullie nog een geweldige reis verders.Blij dat het allemaal goed gaat en wens paulien maar beterschap en spoedig herstel van ons.Tot gauw maar weer.Dikke kus van ons.xxxx