Laatste dag In Lisabon

6 maart 2017 - Lissabon, Portugal

Na wederom weer een heerlijke nacht in deze geluiddichte kamer een beetje bijtijds opgestaan. We hoeven pas om 12.00 uur uit te checken dus kunnen we mooi na het ontbijt nog even wat ondernemen. We gaan met bus 714 vanaf Praça da Figueira, dit plein zit lettelijk bij ons om de hoek, naar de markt. Het is een ritje van 20 minuten naar Mercado da Ribeira.  Dit is een ochtendmarkt met groenten en fruit en schijnt de grootste van Lissabon te zijn. Onderweg zien we dat ook de andere wijken niet veel beter zijn dan het centum. Oud en verpauperd. Als we uitstappen is het nog een klein stukje lopen. Na een minuut of 20 krijgen we het gevoel dat er iets niet klopt. Inderdaad, verkeerde kant op gelopen. Ik heb 100 mb gekocht en daardoor kwamen we erachter. Ik moet er wel een beetje zuinig mee omgaan want gisterenavond kreeg ik al een SMS van de KPN dat ik al 75% gebruikt had. We lopen weer terug en uiteindelijk vinden we de markt. Wat een teleurstelling zeg. Veel eettentjes en een paar kramen met groenten en fruit. We hebben nog 2 uurtjes over dus besluiten we met de Metro naar winkelcentrum Colombo te gaan. Met ruim 400 winkels en 65 eetgelegenheden is Centro Colombo het grootste overdekte winkelcentrum van Lissabon. Eigenlijk kan je het winkelcentrum beter een amusementspark noemen, want er is ook een grote bioscoop, een fitnessclub, een driving range om te golfen, een bowlingbaan en zelfs een kartbaan op het dak! Helaas hebben wij nog maar een uurtje en vliegen door het winkelcentrum heen. Met de metro weer terug naar het hotel en voor we het weten is het 12.00 uur en checken we uit. We springen weer in de Metro richting vliegveld. Wat een supergoede verbinding is dit toch.

Waar we al een beetje bang voor waren gebeurt. Vertraging! We vliegen met Vueling en die is 2 uur later vertrokken vanaf Amsterdam; dit hoor je natuurlijk pas als je op het vliegveld bent dus dat wordt hangen. Zijn we eindelijk aan de beurt om in te stappen zitten we nog een uur in het vliegtuig te wachten. De verkeersluchtleiders in Frankrijk staken. Ik weet niet of jullie wel eens met Vueling hebben gevlogen, nou dit was voor ons ook de eerste keer en tevens de laatste. Je zit werkelijk als harringen in een tonnetje. Beenruimte nul komma nul. Bij aankomst nog even wat bij de Mac gescoord en kunnen wij weer terugkijken op een geslaagd weekend. Tot de volgende keer maar weer.

PS: wij vinden de Lisboa Card zeker z'n geld waard. Daarnaast is hij ook zeer gemakkelijk. Ga je veel gebruik maken van openbaar vervoer en een paar museums/attrakties dan is deze Card zeker het overwegen waard.